Massey Sahib
Central India, 1929. Francis Massey is a Christian convert and a junior clerk in a British government office. His faith in the English lands him in deep trouble.
An adaptation of Joyce Cary’s 1939 novel Mister Johnson, this film is a nuanced critique of British colonialism in India. Massey Sahib incisively portrays the insidious ways in which a coloniser controls a region by manipulating and inducing infighting amongst the natives.