In 1942, on a train to nowhere, a former drag queen remembers a night from her past in one of Paris’ first queer bars. Lingering fragments of customer gossip conjure memories of the mythic bar and its mysterious Jewish-Algerian owner.
Reclaiming a piece of queer history, Tzor Edery and Tom Prezman’s animated short movingly resurrects a forgotten gay bar from its tragic fate under the Nazi occupation of France. Awash with voluptuous imagery, this is a vital ode to the radical joy that dares to flourish in the face of intolerance.