Mauvais Sang
Alex, an ex-con and the teenage son of a murdered criminal, is coerced by two former associates of his father into stealing the antidote to a deadly, mysterious STD. As he falls for the crime boss’s mistress, a rival gang lurks in the shadows, also intent upon securing the precious serum.
A hot blooded ‘80s potion of gangster cinema, AIDS fears, and giddy romance, Leos Carax’s second film features a young Juliette Binoche in one of her first major roles—next to Denis Lavant, Michel Piccoli and Julie Delpy!—while its soundtrack includes Bowie’s “Modern Love” in a now-iconic scene.