Max Richter's Sleep
This documentary follows composer Max Richter and his creative partner Yulia Mahr as they prepare to stage an ambitious open-air, overnight performance of his celebrated eight-hour magnum opus Sleep in Los Angeles, while also exploring the origins and impact of this groundbreaking composition.
Here’s a chance to drift off, disconnect, and dream… This stunning look at somnolence and sound explores the creative process fueling Max Richter’s “eight-hour lullaby”—considered by many his masterpiece—inviting us to connect to a space of serenity and wonder. Whatever you do, don’t sleep on it.