The year is 1845, the earliest days of the Oregon Trail, and a wagon team of three families has hired the mountain man Stephen Meek to guide them over the Cascade Mountains. Claiming to know a short cut, Meek leads the group on an unmarked path across the high plain desert.
After the discretion of Wendy and Lucy Kelly Reichardt surprised us with her own take on the Western genre: intensely focused, fascinatingly observant, and loaded with portent. It continues Reichardt’s rich partnership with Michelle Williams, but it is Bruce Greenwood as Meek who steals the show.