Mekong Hotel
Two years after his Palme d’Or win for Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives, Apichatpong Weerasethakul returned with this haunting docu-fiction hybrid. Reposeful in its liminal tranquility, Mekong Hotel is a poignant, folkloric reflection on memory, loss, and spiritual transcendence.