Memoria
One morning, Jessica Holland, a Scottish orchid farmer visiting her sister in Bogotá, is woken by a loud ‘bang’. This haunting sound dispels her sleep for days, calling into question her identity and guiding her from recording studios to secluded jungle villages in an attempt to find its source.
For his first feature made outside his native Thailand, Apichatpong Weerasethakul ventured to Colombia with the great Tilda Swinton. Winner of the Jury Prize at Cannes, Memoria is a dazzling metaphysical mystery whose cosmic cannonades reverberate with the weight of history, memory, and identity.