Memories of Murder
A sadistic serial rapist and murderer of young women terrorizes a small province in 1980s South Korea. To prevent further crimes, three increasingly desperate detectives with conflicting methods race against time to unravel the violent mind of the killer in a futile effort to solve the case.
Based on the horrifying case of the Korean Zodiac Killer, Bong Joon Ho’s acclaimed thriller strikingly evokes a mood of apathy amid the lonely countryside populated by mysterious tunnels and reed fields. The director’s now-signature weaving of brutal violence and dark humor made this a smash hit!