Mia madre
Margherita is a director shooting a film with the famous American actor Barry Huggins. Away from the set, Margherita tries to hold her life together while feeling powerless when facing her mother’s illness and her daughter’s adolescence.
Working slightly outside of his usual autobiographical mode, Nanni Moretti (The Son’s Room) still draws on personal experience for Mia Madre. A scene-stealing John Turturro stars in this tragicomic story about love, death, and filmmaking—with a soundtrack featuring Arvo Pärt and Jarvis Cocker!