Microhabitat
31-year-old Mi-so is barely getting by in Seoul. Her joys in life are: cigarettes, one glass of whiskey after work, and her poor boyfriend who dreams of becoming an artist. As cigarette prices and rent start to rise, Mi-so couch surfs with old friends while reconsidering her place in life.
“Isn’t life disappointing?” This adage from Ozu’s Tokyo Story echoes through Microhabitat, a tender comedy of disenchantment told in a delightfully vignetted story. Jeon Go-woon’s debut film is a wise meditation on livelihood and the beauty of freedoms both vast and small amidst an unforgiving city.