Midnight in Paris
A screenwriter is forced to confront the shortcomings of his relationship with his materialistic fiancée and their divergent goals, which become increasingly exaggerated as he travels back in time each night at midnight.
A self-reflexive look at the danger & discontents of nostalgia, Woody Allen’s wistful, ironic comedy doubles as a bonafide who’s-who of 20th century Modernism. Featuring tongue-in-cheek cameos from all the Left Bank intellectual heavyweights: Hemingway, Fitzgerald, Picasso and Stein.