In India, 1947, two newborn babies are swapped in a hospital, after which they are doomed to live each other’s life in a country that is going through big changes.
A visually stunning portrait of two newly formed nations and their denizens, this period drama poetically encapsulates the socio-political conflicts of the Indian subcontinent. Nitin Sawhney’s haunting score further uplifts Deepa Mehta’s authoritative adaptation of the iconic Salman Rushdie novel.