Mimosas
A caravan escorts an elderly and dying Sheikh to Sijilmasa. His last wish is to be buried with his loved ones. But death does not wait and reaches him while crossing the rugged peaks of the Moroccan Atlas. The caravaneers, fearful of the mountain, refuse to continue transporting the corpse.
Oliver Laxe’s award-winning second film (after You Are All Captains,) finds the director entering genre territory and remarkably pushing its boundaries. Spellbinding and mysterious, it’s at once a spiritual western, a desert odyssey, and a daring invitation to jump into the unknown.