As publicity for the exhibit Miró L’altre, organized by the Colegio de Arquitectos de Catalunya in 1969, the Board commissioned Pere Portabella to film Miró painting the “poster” for the exhibit on the ground floor windows of the building.
In one of his earliest short creative documentaries, Catalan master Pere Portabella (Cuadecuc, vampir) films a unique encounter with the work of like-minded artist, painter, and compatriot Joan Miró—a transgressive and audacious collaboration capturing the interplay of creation and destruction.