Miss Beatty's Children
An idealistic English school teacher comes to Trippuvur to work with Mabel Forster, a strong-willed missionary, devoted to saving young girls from being sold into temple prostitution.
Set in pre-independence India, Miss Beatty’s Children is a poignant look at the challenges and disillusion that come with fighting for the oppressed and the marginalised. The debut feature film of Pamela Rooks, one of the pathbreaking woman filmmakers from India.