Mommy
A feisty widowed single mom finds herself burdened with the full-time custody of her unpredictable 15-year-old ADHD son. As they struggle to make ends meet, Kyla, the peculiar new neighbor across the street, offers her help. Together, they find a new sense of balance, and hope is regained.
Québécois enfant terrible Xavier Dolan won his first prize at Cannes for Mommy, a triangular family drama full of flair, with the director’s signature mid-00s soundtrack and one risky formal device—the film’s much-discussed 1:1 square aspect ratio—that in fact pays off big time.