Montreal Stories
Six directors, one city. From a young housewife sampling Montréal’s nightlife, via a kleptomaniac customs officer who steals a memento from each traveler to an older lady reminiscing about her grand love: each tale reflects a vision of a rich and contrasting city.
Atom Egoyan, Michel Brault, and Denys Arcand are among the Canadian cinema heavyweights who contributed a short film to this remarkable sextet about one of the country’s most remarkable cities, occasioned by its 350th anniversary.