Moonlit Winter
Teenager Saebom lives with her recently divorced mother Yunhee. When she finds a secret love letter sent to her mother, she begins to wonder about her mysterious past. Sensing the opportunity for them to get closer, Saebom concocts a plan to find the sender, and the two embark on a trip to Japan.
While queer stories remain a rarity in South Korean cinema, Dae Hyung Lim’s superb winter tale ponders repressed desires with gentle empathy. As the heartfelt drama finds comfort in long walks in the cold, the snow-piled landscape turns warm and vulnerable, mirroring the characters’ inner thoughts.