Mr. Bachmann and His Class
In a German city with a complex history of both excluding and integrating foreigners, a charismatic junior school teacher provides his pupils with the key to feeling a little more at home. Bachmann is eager to inspire his class through curiosity about a diverse range of cultures and opinions.
It’s hard to think of a recent documentary so imbued with warmth and humanity as this expansive portrait of an avuncular teacher. Positioning the classroom as a diverse microcosm of an embryonic future, Maria Speth explores one man’s commitment to shaping it through quiet acts of everyday nobility.