Mr. Klein
In Occupied Paris, Mr. Klein, a dispassionate art dealer, exploits the situation of the Jews fleeing from France by buying and selling their works of art. When he learns that the Nazi authorities suspect him of being Jewish, he seeks out the identity of a shadowy double.
In the pantheon of films about swapped identities and doubles, Mr. Klein stands foremost as a portrait of Occupied Paris and the weighty atmosphere of rampant anti-Semitism. Alain Delon is chilling as a reluctant outcast, a feeling which blacklisted director Joseph Losey might have known too well.