Much Ado About Nothing
Two very different couples fall in love–but who is really pulling the strings? Claudio falls in love with Hero and their marriage is agreed upon. Beatrice and Benedick despise love and engage in comic banter. Each is duped by their friends into believing the other is secretly in love with them.
Amidst filming The Avengers, television auteur Joss Whedon took a break and pivoted to this low-budget and ingeniously faithful Shakespeare adaptation. Shot in a mere 11 days with close-knit theater collaborators, Much Ado About Nothing is luminous in timeless Shakespearean charm and insight.