Mudanza
The film records the removal of furniture and objects from the building, leaving visitors able to move freely amongst its empty spaces and a silence charged with feeling.
An evocative account of the emptying of Spanish poet Federico García Lorca’s house. By capturing the removal of objects, art, and furniture from this house-turned-museum, Pere Portabella reflects on the significance of absence, and makes it tangible by linking it to the poet’s belongings.