Mur Murs
Venturing from Venice Beach to Watts, Varda looks at the murals of LA as backdrop to and mirror of the city’s many cultures. She casts a curious eye on graffiti and photorealism, roller disco & gang violence, evangelical Christians, Hare Krishnas, artists, angels and ordinary Angelenos.
As well as an impressive central undertaking (tracking down anonymous street artists) and the ennobling and contextualizing of their movement, Mur Murs gives us Agnès Varda as the genius ethnographer that she is—using these murals as both metaphor and means by which to spotlight the marginalized.