Muriel finds her life dull and spends her days alone in her room listening to ABBA music and dreaming of her wedding day. Slight problem, Muriel has never had a date. After stealing some money, she decides to go on a tropical vacation and befriends the wacky Rhonda who turns her world upside down.
An international phenomenon on its release in 1994, this BAFTA-nominated romcom made a star of its leading lady, Toni Collette. Witheringly funny but with a toughness emblematic of its unflappable heroine, Muriel’s Wedding suggests all you need is some grit and an ABBA mixtape to follow your dreams.