Murina
On a bright, beautiful Croatian island, tensions rise between restless teenager Julija and her oppressive father Ante when an old family friend arrives at their home. Their tranquil yet isolated existence leaves Julija wanting more from this influential visitor, who offers a taste of liberation.
Named after the Mediterranean moray famed for its poisonous bite, Antoneta Alamat Kusijanović’s Cannes-winning debut adds a noirish tint to the rebellion of teenage girls. Gorgeously shot under the summer sun, the cerulean Adriatic Sea simmers with psychosexual tension and adolescent discontent.