Music
A young man and woman, Jon and Iro, are unknowingly united by a violent death. Brought together by fate, they first meet in prison, where he’s an inmate and she’s a guard. They kindle a romance incited by a passion for classical music and opera. But soon, the past returns to haunt them.
Winner of the Silver Bear for Best Screenplay, Music rewrites the script for narrative cinema with its poetic inclinations and mythic proportions. Casting Oedipus into the chaos of modern Europe, Angela Schanelec finds solace in swimming, song, and intimate bonds in this elliptically beautiful film.