Music of Satyajit Ray
Based on interviews with Ray himself, and packed with clips from his films, as well as rare-to-come-by footage of his recording sessions, the documentary follows Satyajit Ray’s journey as a music director and composer of his own work on screen.
Music and rhythm are inherent to the storytelling of cinematic genius Satyajit Ray. Like his films, his music is a multilayered blending of Western sense and Indian sensibility. This absorbing documentary explores Ray’s nuanced amalgamation of music into the organic structure of his films.