Mutzenbacher
In a newspaper ad, Ruth Beckermann announces a casting call for a film based on the pornographic novel Josefine Mutzenbacher or The Story of a Viennese Whore. A hundred men are confronted with the text in an age when sex is more present than ever, yet met with a highly charged moral environment.
One baroque pink sofa is the capacious site of imagination, introspection, and power play in this award-winning film. Inviting 100 men to take a seat and read from a banned pornographic novel about a wayward girl, lauded director Ruth Beckermann confronts the thrilling, thorny mess that is desire.