Summertime. In the midst of undulating cornfields next to a country petrol station, Robert is helping his twin Elena prepare for her final school philosophy exam. When she challenges him to a bet, their game grows more serious as the end of their childhood draws nearer and nearer.
In the eternally carefree moments on the cusp of adulthood, two adolescent twins explore the meaning of life, time, sex and death, before 48 hours change their whole world. Philip Gröning’s turbulent and committed cinematic triumph rightfully caused a stir when it premiered at Berlinale.