My Dinner with André
Actor and playwright Wallace Shawn sits down with his friend the theater director André Gregory at a restaurant on New York’s Upper West Side, and the pair proceed through an alternately whimsical and despairing confessional about love, death, money, and all the superstition in between.
Has there ever been a movie as meticulously staged yet delightfully free-flowing as this two-character drama from director Louis Malle? A witty, charming meditation on life as an artist, My Dinner with André is an enduring classic to which you’ll find yourself returning time and again.