My Father's Shadow
The first Nigerian film ever to screen in Official Selection at Cannes, this prizewinning debut feature from Akinola Davies Jr. is steeped in feeling and lyrical imagery. Bathing the father-son bond in a tender glow, this vibrant coming-of-age tale gathers up precious things amid political tumult.