Ayka is a young Kyrgyz girl that lives and works illegally in Moscow. After giving birth to her son she leaves him in hospital as she cannot afford to raise a child. Some time later, however, her motherly yearning leads her to desperate attempts of finding the abandoned child.
Following his feature debut Tulpan, Kazakhstani director Sergey Dvortsevoy’s tense and thrilling drama traces the fate of a runaway mother through a wintry Moscow. Understated yet extraordinary, Samal Yeslyamova’s lead performance won her the award for Best Actress at Cannes.