My Mother Learns Cinema
In a cozy setting, Turkish director Nesimi Yetik, playing himself, imparts film history lessons to his mother, focusing on pronunciation of famed auteurs, revealing a unique mother-son dynamic.
In an unexpected role reversal, a young filmmaker instructs his mother about cinematic giants such as Fassbinder and Godard, only to discover she is a film aficionado. This succinct, humorous tale charmingly bridges generational gaps, celebrating cinema’s universal appeal.