My Name is Annemarie Schwarzenbach
A biopic about Annemarie Schwarzenbach, who was a shimmering figure of bohemian society of the 1920s. A talented writer, she was lesbian, addicted to drugs, a globetrotter, bewitchingly androgynous and – much to her domineering Nazi-loving mother’s chagrin – also anti-fascist.
With the fascinating (and underrecognized) figure of Annemarie Schwarzenbach as its subject, Véronique Aubouy delivers a suitably unconventional and journeying documentary. A boundary-breaking and formally-challening portrait of the poet, travel writer and photojournalist.