My Neighbours and Their Japanese Ghosts
Around the director’s apartment building, elderly people always come out after dinner to stroll. One day, she decides to interview them on the memories they have of the Japanese soldiers who occupied China in the late ‘30s. Some remember, some don’t, but all tell stories of a long forgotten period.
Celebrated at festivals for her powerful family drama Spring Tide, actor-turned-filmmaker Yang Lina was already proving her inborn empathy towards life on the margins with this heartfelt, insightful piece of observational cinema. A lively meditation on the act of remembering.