My Sister's Good Fortune
Christian, a handsome and feckless photographer, is torn between two women, Ariane and her half-sister Isabel, each of whom offer him different forms of fulfillment. One appears more grounded, the other more intellectual—but things are never quite as they seem in matters of love (and family).
With her I Was at Home, But… helmed as one of last year’s best arthouse movies, we look back at German auteur Angela Schanelec’s first leap into feature filmmaking. An unusual take on desire and its ambiguous nature, this ethereal drama is filled with powerful, skilfully-crafted observation.