Mysterious Skin
Brian Lackey went missing for five hours when he was eight, an event he’s convinced was an alien abduction. In the same small Kansas town, teenage hustler Neil McCormick is a confused outsider with a dark past. Both young men pursue a self-destructive path that will lead them toward each other.
An incendiary yet sensitive tale that busts open the dark secrets of the American heartland, Mysterious Skin is one of the best coming-of-age films of the ’00s. Created by New Queer Cinema troublemaker Gregg Araki and starring Joseph Gordon-Levitt, it stages an unforgettable reckoning with trauma.