Nadia, Butterfly
Nadia, 23, decides to retire from professional swimming after the Olympic Games in order to escape a life of sacrifice. After her final race, she drifts out of control with nights of excess, but this momentary elation is unable to hide her inner struggle: defining her identity outside of sports.
Brightly capturing the arduous training rituals of a competitive swimmer, and the personal sacrifices required to succeed, Nadia, Butterfly is a gem of self-discovery. Beautifully-paced, this aquatic wonder features Katerine Savard—a real-life star of the 2021 Olympics!—as the titular character.