Nadja is a guest student who stays at Cité Universitaire and visits the Sorbonne while preparing a thesis on Marcel Proust. In her free time she likes to stroll about Paris to explore the variety of the city—feeling most comfortable among the bohemians, painters and writers in Montparnasse.
Perhaps the best tour of Paris you’ll ever take, Rohmer’s delightful short follows Nadja, who shares with us her thoughts and urban discoveries in voice-over. A look at a foreign student’s time abroad, as well as a flâneuse’s stroll along Parisian neighborhoods—with glimpses of city street life.