Naive
Raj Kumar is an honest, handsome and intelligent young man. He works as a painter by trade, but is unable to earn a living, and is therefore unable to pay rent to his kind-hearted but talkative landlady, Mrs. D’sa. One day, Raj finds a wallet containing money.
Anari offers a sharp, sarcastic comment on the materialistic world through the story of an idealistic, naïve simpleton who is too honest for the big, bad world. With the music by Shankar Jaikishan and the lyrics by Shailendra, the songs of this film remain popular to date.