Napoli, Napoli, Napoli
A raw portrait of Naples, where social workers and politicians cannot get to grips with the underbelly of urban society—which makes the Camorra’s job all the easier.
Through an elliptical blend of reenactments, interviews and archive footage, this hybrid documentary from Abel Ferrara examines the repressive grip of organized crime on the titular Italian city. Formally and structurally ambitious, it’s a prismatic portrait of political paralysis and urban despair.