Naufragio
Leticia shares her apartment with Doña Amparito, a colleague obsessed with the memory of her son Miguel Ángel, who left home years ago and became a sailor. The old woman’s stubbornness influences Leticia, who begins to yearn for Miguel Ángel.
Based on Joseph Conrad’s To-morrow, this film brings its timeless exploration of longing and idealization to late-‘70s Mexico City. One of Jaime Humberto Hermosillo’s most accomplished and enjoyable works, Naufragio is an uncontested landmark in the history of Mexican cinema.