The comic, tragic and heartrending saga of Ratan Kumar Chaudhary, who leaves his village, aging mom and seriously ill sister, to obtain employment in Calcutta, only to end up in a tiny tenement apartment full of other unemployed youths.
A Bimal Roy gem from the 1950s with an enduring socially relevant theme, Naukri shines for its optimism in humanity that survives despite the grim circumstances. This film features a moving and understated performance by Kishore Kumar as a young man oscillating between hope and despair.