News from Afar
Martín leaves his hometown and travels to Mexico City on a harrowing journey that reflects his state of mind. Thus, to the desolation of the landscapes that he recovers is added the desolation of his soul, which finds comfort in Laura, a waitress with too many secrets and inner torments.
Time follows its own rules in Ricardo Benet’s remarkable debut. A gritty look at the hardships of laborers in a ramshackle community, News from Home may dish out shock and horror aplenty, but balances its blows with a moving and humane study of psychological breakdown and family dynamics.