Night and Fog
The horrors of the Holocaust are shown in black and white, through documents, films and photographs found in German, Polish, and French archives. The footage of the now-empty camps, filmed only ten years after the liberation and shot in color, shows what remains of Auschwitz.
Just a decade after the liberation of France and the end of World War II, Alain Resnais (Hiroshima mon amour) made Night and Fog, the most acclaimed of his documentary shorts. An immensely powerful, stark and startling film that dauntlessly depicts the many atrocities and horrors of the Holocaust.