A man whose wife is abducted by a region’s rulers seeks to have the men prosecuted for their crime, but no one will help him.
Based on a play by the noted playwright Vijay Tendulkar, Nishant is a compelling comment on tyrannical social hierarchies which unapologetically enable the oppressor. This visceral Shyam Benegal film is a haunting recreation of rural India’s feudal way of life.