No Man's Land
A mercenary sits in silence on a chair placed in an abandoned palace in Lisbon, as if posing for a portrait. The camera watches, relentlessly, as Paulo narrates his involvement as a hired killer for special military forces during the Portuguese colonial war.
A documentary encounter with the presence, history, and memories of an itinerant mercenary, this confrontational debut by Salomé Lamas (Eldorado XXI) is an intimate experience at once absorbing and terrifying.