Socorro is a headstrong lawyer obsessed with finding the soldier who killed her brother during the 1968 student massacre in Tlatelolco, Mexico City. This need for justice masks an old guilt that has alienated her sister Esperanza and her son Jorge.
With a burning cigarette perpetually dangling from her lips, Luisa Huertas is a swaggering avenging angel on a mission in Pierre Saint-Martin’s audacious debut. Revisiting one of the darkest chapters in Mexican history, No nos moverán explores the weight of grief in all its absurdity and gravity.