Nobody's Hero
Clermont-Ferrand, central France. Médéric meets and falls in love with middle-aged sex worker Isadora, who is married. When the city center is the scene of a terrorist attack, Selim, a young, homeless guy, provokes a wave of paranoia by taking refuge in Médéric’s building.
Making bedfellows of sex, death, and hospitality is hardly extraordinary in French cinema, but Alain Guiraudie does it with a bluntness that turns heads. Finding farce in Islamophobia, this romp pokes fun at the scaremongering that, one newsflash after another, screws with a nation’s psyche.