Nocturno 29
Starkly shot in black-and-white, Nocturno 29 is the moody debut from renaissance man Pere Portabella (experimental filmmaker, senator, intellectual and producer of Buñuel’s Viridiana!). His fragmentary ’68 masterpiece stars Lucia Bosé and was co-scripted by the great poet Joan Brossa.